Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 20 juni 2011

CARNAVAL FESTIVAL

Spel, gebaseerd op de gelijknamige attractie uit de Efteling. Carnaval Festival werd bedacht door Joop Geesink en opende in 1984 haar deuren. Geesink zelf heeft dat niet meer meegemaakt. Hij overleed enkele maanden ervoor. Joop Geesink was eerder al de bedenker van Loekie de Leeuw en maker van honderden animatiefilmpjes, meestal met poppen. Ook Rick de Kikker is een creatie van Geesink, uitgebreid vertegenwoordigd op HET Verzameloord.

'Het grote Prrretneuzenspel voor jong en oud' is behoorlijk uitgebreid, met leuke pionnen, kaartjes en een treintje. Wat onbreekt is een dobbelsteen en belangrijker... de gebruiksaanwijzing! Toch heb ik het gekocht, want zo vaak tref je niet Geesink merchandise aan. .

Hieronder de inhoud van de doos.

Het spel is uitgegeven door Selecta Spel en Hobby, de (c) ligt bij De Efteling-Joop Geesink, jaar van uitgave onbekend, maar in elk geval ná 1984. De doos meet 40x27cm.

 De spelregels met dank aan Johan van Lochem

9 opmerkingen:

  1. Ik heb volgens mij wel de gebruiksaanwijzing boven op zolder liggen. Wil wel een scan voor je maken en mailen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaap, bedankt voor je aanbod. Als je het opstuurt naar hetverzameloord@gmail.com zal ik het plaatsen in het bericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey,

    ik heb die doos ook liggen... maar onbruikbaar wegens... geen handleiding.

    Hebben jullie ze al kunnen opduiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Foentje,

    zodra ik de gebruiksaanwijzing heb, plaats ik hem bij het bericht

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog steeds niemand die een gebruiksaanwijzing heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaap van Wijk heeft de gebruiksaanwijzing nog niet opgestuurd, anders had ik hem wel geplaatst. Hierbij dus een nieuwe oproep voor Jaap of iedereen die de handleiding heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben op zoek naar dit spel. Dit spel is jeugdsentiment. Ik heb er veel mee gespeeld als kind. Leuk om het hier te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben je er nog naar op zoek? Ik verkoop het op fb Efteling verkoop

      Verwijderen
    2. Ik ben er ook naar op zoek, iemand die het nog heeft liggen??

      Verwijderen