Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

dinsdag 31 mei 2011

DISNEY DINSDAG: MICKEY IS JARIG!

Ik zag dit boekje deze week in de plaatselijke kringloopwinkel liggen en het leek wel of ik een stukje van mijn jeugd had teruggevonden: Mickey Mouse is jarig! (1970, De Geïllustreerde Pers NV, Amsterdam) Ik moet deze strip in mijn eerste jeugd wel honderd keer hebben gelezen, want vrijwel elk plaatje kwam me bij herzien (40 jaar later!) nog steeds enigszins bekend voor.






Het boekwerkje (17x25 cm) telt 66 bladzijden, waarop vier verhalen zijn gedrukt met een (nog altijd) zeer sfeervol getekende Mickey. Bekende bijfiguren als Goofy, Boris Boef en Commisaris O'Hara zijn natuurlijk ook van de partij.















Op het feestje dat ter ere van Mickey wordt gegeven, worden films gedraaid met avonturen die Mickey heeft beleefd. Die films worden vervolgens in stripvorm afgebeeld.





- Mickey Mouse en de reuze walvis



- Mickey Mouse in de Tovenaarsleerling



- Mickey en Goofy en de dubbele Boris Boef



- Mickey Mouse in de verdwenen buit




Tussen de 'films' door gaat het licht aan en heeft er een klein voorvalletje plaats - meestal met Goofy.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten