Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

vrijdag 23 november 2012

EX LIBRIS 1

In oude boeken tref je geregeld een eigendomsbewijs of Ex Libris aan. Ik realiseerde me eigenlijk niet dat die ook wel bijzonder kunnen zijn totdat ik vorige week een artikel erover las in De Volkskrant. Hierbij mijn eerste Ex Libris. Ik ga erop letten.

Rechtsboven staat de monogram van de ontwerper. Ik lees 'JR', maar daar kom ik niet veel verder mee. Wie weet hier meer van? De eigenaar van het boek was M.J. v.d. Kaa. Het lijkt als de naam erin gestempeld is en het dus een algemeen ontwerp betreft. Jaar onbekend.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten