Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

dinsdag 20 juli 2010

WALT DISNEY'S LOTTO

Een Nederlandse uitgave van Walt Disney's Lotto uit 1966. Wat heeft Walt hier nou feitelijk mee te maken?

De doos bevat 6 bingokaarten met telkens 9 karakters uit de Walt Disney-stal. Verder zitten er 54 kleine kaartjes bij, met diezelfde tekeningen.


Vervolgens is het een normaal Lotto-spel. Voor wie niet weet hoe dat gespeeld moet worden, staan in de deksel de spelregels afgedrukt.


Het spel is uitgegeven als een PONY spel, door Homas (vooral bekend van hun sjoelbakken) in Assen.

In hetzelfde jaar (1966) geven ze nog meer spelen uit van Walt Disney. Daaronder vallen in elk geval onderstaande twee: Kwartet en Okie-Dokie.




2 opmerkingen:

  1. Beste Dirk,
    Allereerst mijn complimenten voor deze mooie blog en de zorgvuldige uitwerkingen van elk individueel item. Die details maken het verzamelen vaak zo interessant.
    Bij het doorlezen van de blog viel mijn oog op een tweetal opmerkingen: de reeks Jumbo speelgoed catalogi die je blijkbaar bezit en de "tamelijk grote" collectie Jumbo spellen. Dat is voor mij nu bijzonder interessant, daar ik reeds geruime tijd een spellen catalogus op het Internet onderhoud (zie mijn URL) en met name de Jumbo spellen vaak lastig te dateren zijn (vaak alleen maar op basis van het logo). Wellicht zou ik mogen putten uit de informatie uit jouw catalogi en collectie? Uiteraard wordt je als bron vermeld! Ik beschik momenteel ook over scans van de volledige reeks Mulder speelgoed catalogi (1951-1976), die mij ter beschikking werden gesteld door de Koninklijke Bibliotheek te Den Haag en ben de informatie daaruit nu ook aan het verwerken. Wellicht kan ik jou daar weer een plezier mee doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rob,
    leuk dat je HET Verzameloord hebt ontdekt. Ook jouw site mag er zijn en uitwisseling van informatie lijkt me zeker tot de mogelijkheden behoren.

    BeantwoordenVerwijderen