Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

dinsdag 1 juni 2010

DISNEY DINSDAG 2: SLEEPING BEAUTY PUZZLE


Vandaag op Disney Dinsdag een puzzle van het merk Ravensburger. De laatste jaren is dit merk weer actief op Disney met een grote reeks puzzles van heel verschillende grafische kwaliteit. Ze zijn herkenbaar aan de grote paarse rand. Op Koninginnedag werden ze zeer veel aangeboden, maar voor mij hebben ze toch niet de sfeer die ik zoek. Deze puzzle daarentegen heeft dat wel. Nu is dat bij Sleeping Beauty voor mij snel. Ik vind het nog steeds een van de meest geslaagde Disnyfilms allertijde. De doos bevat drie puzzles van 36 stukjes. Ik heb het hele internet afgezocht, maar heb deze niet kunnen vinden. Meer informatie dan op de doos staat vermeld kan ik dan ook niet geven. Hoewel ook deze doos een paarse rand heeft hoort hij denk ik niet bij bevenbeschreven reeks. De hoek rechtsonder, met de merknaam is anders dan tegenwoordig (een behoorlijk bescheiden blauwe driehoek met enkel het merk Ravenburger in wit). Onderzoek naar andere Ravenburger puzzles met wel een jaartal zou meer kunnen vertellen maar gevoelsmatig denk ik als datering aan de jaren '70.
Uitgave van Otto Maier Verlag in de reeks Junior Puzzle, formaat van de doos 20x20cm, productnummer 623 5 730, geen jaartal bekend.

1 opmerking:

  1. Hello, I have one complete and in good condition . I can provide you with pictures or some other information if you want . My email is veselinvarbanov@abv.bg . Thank you and Greetings

    BeantwoordenVerwijderen