Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

woensdag 18 februari 2015

SCI-FI ART

Op zich ben ik niet echt een fan van Science Fiction, maar als het gaat om illustraties in dat genre uit de jaren 40 tot 60, dan ben ik ik toch wel enigszins verkocht. Dus toen ik enige tijd geleden dit setje zag, hoefde ik niet heel erg lang na te denken.
De box meet 15,5x15,5cm en als je het opent, krijg je het volgende.
Links zit een vierkante pocket (144 p.) waarin aan de hand van veel afbeeldingen de geschiedenis wordt verhaald van de Sci-Fi Art. Het is geschreven door Steve Holland.
In het rechtse deel zit een stapeltje van vijf magneetbladen, met daarop verschillende mslagen van oude sci-fi tijdschriften. De verschillende covers zijn afzonderlijke magneten. 17 in totaal.
De set is door de Engelse uitgever Ilex in 2011 op de markt gebracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten