Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zondag 21 juli 2013

PLEASURE PUZZLE FOR MEN

In Maart 2011 heb ik op HET Verzameloord aandacht besteed aan een puzzel voor volwassenen uit 1967 met een blote Phil Bloom op de afbeelding (zie HIER). Ik vertelde toen dat het nogal een primitieve uitgave was met een opgeplakte foto. Dat blijkt nu ooit door kultuur-barbaren te zijn gedaan. Vaste Verzameloord-gast Nico Stalenburg stuurde mij een foto op van de doos zoals die van mij ook ooit geweest moet zijn.
De vorige eigenaar van mijn exemplaar moet deze doos vast en zeker heel saai hebben gevonden en bovendien het voorbeeld hebben gemist. Hij tovert ergens een min of meer gelijke foto vandaan, beplakt de doos met een zwart vel papier en daarop de foto. Voilà!
Bedankt Nico voor deze eye-opener.
Verder heb ik nog een poster gevonden met dezelfde albeelding van Phil Bloom op het Spui in Amsterdam.
De fotograaf is ondertussen geïdentificeerd als Peter Dicampos en de foto is als postkaart nog steeds te koop, bijvoorbeeld HIER.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten