Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

dinsdag 6 juli 2010

DISNEY DINSDAG: MATCH OF THE CENTURY 2

Op 16 juni schreef ik al over de film Bedknobs and Broomsticks uit 1971. Daarin is een tekenfilmfragment opgenomen van een voetbalwedstrijd die er nogal ruig aan toegaat, vooral voor de scheidsrechter (op de groepsfoto linksboven). Vanavond heeft het Nederlands elftal voor de derde keer in haar geschiednis de mogelijkheid de finale van het WK te bereiken (daarvóór in 1974 en 1978). Als het er maar niet zo ruig aan toegaat.
Vanavond zullen we het weten.





Om het bericht compleet te maken plaats ik hierbij de drie versies van de soundtrack die ik in mijn bezit heb. (klik erop om te vergroten). Hieronder het fragment zelf. Geniet van een fijn potje animal football!








3 opmerkingen:

  1. Leuk filmpje, en uitstekende beeldkwaliteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog een Disney-weetje: Walt deed inspiratie op voor Disneyland in een bestaand Amerikaans sprookjespark uit de jaren '50, waarvan nog een filmpje bestaat. Zie:
    http://www.boingboing.net/2010/07/08/fairyland-usa-1963.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wist dat Walt Disney op verkenning was geweest voor hij met Disneyland begon, maar dit park kende ik niet. Leuk filmpje!
    Ik heb ooit gehoord, dat Disney zelfs de Efteling heeft bezocht (toen nog alleen een sprookjesbos) om inspiratie op te doen, maar dat heb ik nooit ergens bevestigd gezien. Weet iemand hier iets van?

    BeantwoordenVerwijderen