Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

woensdag 7 juli 2010

SINGLEHOES 22

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik ook nu weer niet verwacht had dat Oranje zo goed zou spelen. Ik ben geen kenner, dat blijkt wel weer. Maar goed, op naar de finale, wellicht verlost die ons van het 'Spook van 1974'. Zie ook mijn bericht van 2 juli. Door de geweldige successen blijft HET Verzameloord ook deze week in oranje sferen.

Laatst vond ik deze hoes. Iemand had hem al gekocht, maar gelukkig ging het hem om de LP die er in zat en niet de hoes. Die mocht ik zo hebben. Geweldig, toch? Ja, je leest het goed: LP. Deze week geen singlehoes, maar een algemene hoes voor een langspeelplaat, eigenlijk puur vanwege de kleur. Ook om alvast een beetje vooruit te lopen op een nieuwe serie in het najaar met algemene (binnen)hoezen voor LP, single EN 78toeren. Juweeltjes!. Deze hoes is natuurlijk niet echt bijzonder, hoewel voor mij wel met een persoonlijke historie. Discostar was de platenwinkel waar ik in de jaren '70 mijn eerste plaatjes kocht. Ze verkochten ook LP's in dit soort hoezen, voor zeer weinig geld. Waarschijnlijk was de oorspronkelijke hoes kwijt of beschadigd. Ik heb goede herinneringen aan deze winkel in de Damstraat. Ze verhuisden daarna naar steeds andere adressen. Bestaan ze nog??

2 opmerkingen:

  1. Discostar bestaat inderdaad nog, zat vroeger meen ik aan de Rozengracht, en nu - nog altijd goedkoop - aan de Haarlemmerdijk 86.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht dat ze daar ook al weer weg waren. Ben daar jaren geleden ooit tevergeefs geweest. Ga snel weer eens een bezoekje brengen.

    BeantwoordenVerwijderen