Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

dinsdag 13 juli 2010

DISNEYLAND

Vorige week ging het naar aanleiding van Heksen en Bezemstelen even over Disneyland. Vandaag een boek dat ik enkele weken geleden op het scheiden van de markt nog vond tussen alle boeken. Een boek over Disneyland ui 1964. Kennelijk had niemand er belangstelling voor gehad. Ik was als een kind zo blij. Het boek bevat vele foto's uit de beginjaren van het Amerikaanse pretpark, waaronder de dubieuze actie van een gids om een nijlpaard neer te schieten als die te dicht bij dreigt te komen. Ik kan mij niet voorstellen, dat dat tegenwoordig nog een onderdeel is van de tour. Ik had het ook al eens gezien op een promotiefilm. Het was destijds kennelijk toch wel spectaculair.

1 opmerking:

  1. Tja, Amerikanen zijn goed in preventieve agressie. Over Disney gesproken, vandaag trof ik een verbijsterende compilatievideo aan waarop je kunt zien hoe het bedrijf de eigen tekenfilmscenes herkauwde: http://www.todaysbigthing.com/2009/04/07

    BeantwoordenVerwijderen