Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 16 april 2012

PIP EN ZIP LP

Op 28 september vorig jaar publiceerde HET Verzameloord in de serie televisiesingles de kortlopende serie Pip + Zip. Ik schreef toen dat er ook een LP was verschenen, maar dat ik die nog nooit had gezien. Dat is inmiddels veranderd. De LP (met affiche) heb ik inmiddels gevonden en wil ik graag hierbij delen. Op de LP (CNR 541.617) meer verhaaltjes (door Kees Brusse) en liedjes (door Joop Stokkermans). De tekeningen zijn eenvoudig, maar stralen een enorme opgewektheid uit die je zelden ziet. Ik word er meteen vrolijk van. De tekeningen staan dan ook erg in contrast met de lijzige manier van vertellen van Kees Brusse.



De voorkant van de LP is identiek aan de achterkant van de singel. De achterkant van de LP en hetaffiche bevatten nieuwe elementen. Overigens is het affiche gedrukt op de binnenkant van de hoes, die je helemaal kunt openvouwen. Wat je vervolgens met de LP moest is niet duidelijk. Het affiche (63x62cm) staat hieronder.

Anders dan op de single lijkt hier de tekenaar vermeld te worden. Rechtsonder op de voorkant staat (c) 71 Arend Meijer G.m.b.H. De naam is te algemeen op via internet informatie te kunnen vinden over deze kunstenaar. Wie weet hier meer van? Nu het boek nog.

2 opmerkingen:

  1. Hier het begin en eindliedje. Ik ken de tekst niet helemaal.

    Kijk zie Pip zie, haar gaan
    Ze kan geen bloempje laten staan.
    .......

    Verhaal is uit, tijd is om
    Reken maar dat ik morgen kom
    Teken een bed om in te slapen,
    Hé malle Pip, zit niet zo te gapen.
    Kom naar bed jij malle guit,
    Touwtje aan de maan en alles is uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. juffrouw tok ik ga gauw, verder he wat is dat nou

      Verwijderen