Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

dinsdag 10 juli 2012

DISNEY KAARTJE

Een klein kaartje (10x7cm), waarvan ik in eerste instantie dacht dat het ergens uitgeknipt was door iemand. De achterkant toont duidelijk dat het hier gaat om een op deze manier uitgegeven kaartje door "De Stulp" in Leidschendam in de serie 4241. De website van deze uitgeverij, die actief is is op het gebied van ansichtkaarten, beloningskaarten, cijferkaarten, diploma's, kanjerpluimen, plasdiploma's, tandenpost en wenskaarten, biedt geen oplossing. Is het een oud kaartje? Welke motieven bevat serie 4241? En is dit een 'beloningskaartje'? Enfin, de sfeer is goed, al blijf ik vinden dat het een deel is uit een grotere tekening.

2 opmerkingen:

  1. Hoi,dit is wel een beloningskaartje.
    Ik ben in het bezit van andere kaartjes van deze serie.Als je de kaartjes naast elkaar en boven elkaar legt dan krijg je een groot plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Mariska, voor je aanvullende informatie. Ik ben overigens wel erg benieuwd naar jouw kaartjes. Wellicht kun je er een foto van maken, of ze scannen. Als je ze dan opstuurt naar hetverzameloord@gmail.com dan kan ik ze delen met iedereen,

    BeantwoordenVerwijderen