Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 2 juli 2012

WIDEX WARMTECIRCULATOR

Een voorwerp dat in de keuken vaak voorkomt (op het gasfornuis) is zo'n metalen warmteverdeler van Widex, maar hoevaak zie je nog de doos?
Naast de zwarte warmteverdeler zit er in de doos ook nog een klein (9x13cm) 8 pagina's tellend receptenboekje, geschreven door mevr.Lotgering-Hildebrand.

En verder een nog kleiner boekje (6x8cm) met 9 andere Widex succesartikelen, zoals een strijkplankovertrek, tube-pers en rokkenspanner. Hieronder de voor- en achterzijde van het opengeslagen boekje.
De verpakking vermeld nergens een produktiejaar. Ook de meegeleverde boekjes vermelden niets wat dat betreft, maar de onderstaande advertentie uit 1968 geeft een aanwijzing. Het systeem bestaat dus in elk geval al vanaf dat jaar. Het lijkt zelfs te worden geïntroduceerd.

10 opmerkingen:

  1. Ach, mijn moeder gebruikte zo'n plaatje, weer zo'n keukenproduct dat onderbelicht is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeg er in een huishoudwinkel naar Widex plaatje noooooit van gehoord zeiden ze . Enig idee waar je ze nog kunt kopen?

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Hello.
      I want to buy from you.
      Is it still available?

      Verwijderen
    2. Please contact me on email
      shimimizrahi5@gmail.com
      Thanks

      Verwijderen
  3. Mijn opa is de uitvinder van het Widex plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou super blij zijn mocht ik er nog eentje op de kop zou kunnen tikken. Het oude dat ik momenteel nog heel veel gebruik begint af te slijten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi.
      Ik heb nog wel wat voor je.
      Uit het huis van m'n moeder, toen ze moest verkassen.
      Laat maar weten.
      Gr. Gemma Kuijs.

      Verwijderen
  5. Plaatjes zijn nog gewoon te koop bij Hema en Blokker

    BeantwoordenVerwijderen