Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 30 juli 2012

KIRI DE CLOWN POP

Kiri de Clown is een van oorsprong Franse animatieserie (Kiri le Clown) uit 1966-1968 voor de kleine kinderen. Elke aflevering (130 in totaal) duurde ongeveer 5 minuten en was geschreven en geregisseerd door Jean Image (pseudoniem van Imre Hajdu). In Nederland is de serie in 1973 uitgezonden door de NOS (3 juni - 29 september). Vandaag een pop (24 cm hoog) van Kiri zelf uit 1966.

5 opmerkingen:

  1. Nou, daar staat me nog weinig van bij, maar dat is niet zo vreemd als het slechts een paar maanden is uitgezonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat kan. Ik zal binnenkort nog wel wat meer van Kiri plaatsen. Misschien dat daarmee iets meer een herinnering zal gaan ontstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik keek er vanaf me negende jaar er naar toen ik in de kolonie zat om aan te komen met me gewicht! Na Kiri de clown moesten we naar bed, alsof we kleuters waren!

    BeantwoordenVerwijderen