Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

vrijdag 17 augustus 2012

BOEKOMSLAG: GEEF ACHT

Als een boek is uitgegeven door de drukkerij van het R.K. Jongensweeshuis te Tilburg (zoals dit boekje) hoop ik altijd op illustraties van Bep Reith. Helaas is dat bijna nooit het geval, zo ook nu. De tekeningen hebben wel enigszins dzelfde sfeer, vandaar dat ik het vandaag toch maar publiceer. Het betreft een 'nieuwe rekencursus voor de lagere school', ontwikkeld door frater S. Rombouts. Hij had hiervoor al een aanzet gegeven in 1933 onder het pseudoniem Gover Grazer. Ik kan het nu nergens meer vinden maar ik meen gelezen te hebben dat de frater zelf de tekeningen maakte. De vondst van het soldaatje voor een rekenboekje met de titel 'Geef Acht' vind ik leuk.

Op enkele tekeningen na is het gewoon een saai rekenboekje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten