Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

vrijdag 25 december 2009

KERSTMIS 2009


Ik denk dat zo'n beetje alle aspecten van Kerstmis wel aan bod zijn gekomen uit mijn verzameling. Twee elementen wil ik op deze eerste kerstdag nog toevoegen. Mijn voorliefde voor tekenaar Carl Barks, die Donald Duck heeft getransformeerd van een tekenfilmpoppetje naar de Donald zoals we hem tegenwoordig kennen, compleet met familie en Duckstad. Bovenstaande afbeelding is een olieverfschilderij door Barks ná zijn pensionering geschilderd. Het heet Season To Be Jolly uit 1974. Het hoort eigenlijk niet in HET Verzameloord, omdat ik niet het origineel bezit, maar het is al lastig genoeg om van de meer dan 100 olieverfschilderijen alleen maar de afnbeeldingen te vinden. Wat ik wel in mijn bezit heb zijn onderstaande LP's uit de jaren '70 uit mijn uitgebreide collectie Elf Provincien, uitgebracht door platenmaatschappij Dureco. Hierbij de drie kerstplaten die op dit label zijn verschenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten