Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 25 februari 2013

RAADSELSPELLETJES BOEKJE

Ik weet niet precies wat een 'jeugdherinnering' is, maar voor mij is het iets wat je kompleet in je geheugen kwijt bent en dat dan plots ergens ineens voor je ligt. Een flits gaat door je brein en ergens in de diepe uithoeken ervan staat een plaatje dat overeenkomt met je zichtveld van dat moment. Uiteraard absoluut zonder enige waarde of betekenis, want anders zou je het niet kwijt zijn bij je herinneringen. Zoiets overkwam mij deze week bij onderstaand boekje.
Het is een kompleet onbeduidend boekje van 12x12cm, uitgegeven door Reader's Digest in 1973, maar ik moet de 62 pagina's met raadsels en (denk)spelletjes - denk ik - van buiten hebben gekend. Van blz 64 to 97 staan de antwoorden. Een erg leuke en onverwachte aanvulling op mijn verzameling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten