Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 18 februari 2013

ROMANCE WEEKBLAD

Onlangs vond ik een nummer van het tijdschrift Romance. Ik herkende direct de vormgeving van een van de singelseries op mijn Catalogus van Nederlandse singelseries. Toen ik dat schreef had ik nog nooit gehoord van een tijdschrift met die naam. Nu wordt het een stuk duidelijker. In navolging van het tijdschrift Margriet gaf ook dit blad hoogwaardige singels uit, die je cadeau kreeg als je een nieuwe abonnee opgaf. De singels waren dus niet te koop in de winkel. Je kreeg ze thuis gestuurd.

In dit nummer - No 35, 2 september 1961 - zat ook reclame voor deze actie. 
Zoals er bij het tijdschrift de mogelijkheid zat om een nieuw lid aan te melden (waarbij je dus een gratis singeltje kreeg), zo zat er bij de toegestuurde singel een folder waarmee je lid kon worden op het blad. Dat moest je dan aan iemand anders geven, denk ik, want degene die de singel thuiskreeg was natuurlijk zelf al lid. Het nieuwe lid kreeg een welkomsgeschenk, In dit geval was de toen immens populaire Catereina Valenta de trekpleister.
Dit foldertje van 17x17cm kun je openen.
En het heeft een achterzijde.

Heb je geen beeld van de singels die hier zijn besproken, neem eens een kijkje door hier te klikken of op de link in de groene balk rechts.

5 opmerkingen:

  1. Ben op zoek naar een reeks uit Romance , jaren 50-60 , waarvan in 5 edities telkens 4 blz Stripverhaal stond rond Audrey Hepburn .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben bijna 3 jaargangen liggen van dit tijdschrift. Nog interesse?

      Verwijderen
    2. Het is een aanbod uit 2021,maar zijn de 3 jaargangen nog aanwezig? Ik heb nml interesse.

      Verwijderen
  2. Hoi,

    Ik ben nog op zoek naar nr 51 uit 1961. Dat verkopen jullie toevallig niet apart?
    Mijn mail is koen_van_gysegem3@hotmail.com

    Vriendelijke groeten,
    Koen

    BeantwoordenVerwijderen