Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zaterdag 2 april 2011

BAREND DE BEER INTRO

Ik was 3 jaar toen Barend de Beer (NCRV, 1964-65) voor het eerst op de Nederlandse televisie kwam. Barend ging steeds op bezoek bij de kinderen Klaasje en Pimpernel, vlak voordat deze (en ik, samen met alle andere kinderen voor de buis) naar bed toe gingen. Echt veel direkte herinneringen heb ik er niet aan, maar wellicht kan ik stellen dat mijn interesse voor poppenseries en/of animatie enigszins was gewekt. Elke aflevering eindigde ongeveer zo.


Barend kwam oorspronkelijk uit Frankrijk en heette daar Nounours (met de zware stem van Jean Martinelli). De serie had er oorspronkelijk de naam Bonne Nuit les Petits en was ontwikkeld door Claude Laydu. De kinderen Klaasje en Pimpernel heten in het Frans Nicolas (met de stem van Monique Messine) en Pimprenelle (met de stem van Christiane Legrand). In Nederland werden de stemmen verzorgd door Jan Duiveman (Barend), Jelle Lustenhouder (Klaasje) en Maria Kuijer (Pimpernel)


De komende zaterdagen zal HET Verzameloord merchandise plaatsen van deze cult kinderserie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten