Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

vrijdag 30 maart 2012

COBRA TELEFOON

Ik sprak onlangs met een collega over verzamelen enzo. Zij bleek telefoons te verzamelen van het type 'Cobra'. Al snel bleek ik er ook een te hebben, alleen had ik nog nooit gehoord dat deze telefoons Cobra heten. Op zich wel een goede naam. De telefoons werden in Nederland op de markt gebracht door Ericsson. Ik beloofde haar mijn (bruine) exemplaar te publiceren.


De telefoons waren van een opvallende vormgeving. De draaischijf alsmede ook de 'haak' bevonden zich aan de onderkant. Als je niet wilde 'ophangen' moest je de telefoon op z'n kant leggen. Menig gesprek werd ongewild verbroken. Ik denk dat dat een van de redenen was dat het geen succes is geworden. Nu zijn het weer gezocht retro-objecten

1 opmerking: