Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

vrijdag 18 mei 2012

GAINSBOURG FILMS 2/6: LE PHYSIQUE ET LE FIGURÉ

Vandaag de tweede film uit een reeks van 6 films die Serge Gainsbourg (1928-1991) heeft geregisseerd: Le physique et le figuré uit 1981.
Over deze korte film (ca 5 minuten) is bar weinig bekend. Het speelt zich (vermoedelijk) af in het milieu van de bodybuilding-kultuur. Er worden nergens (hoofdrol)spelers vermeld, wat mij het vermoeden geeft dat het om een korte documentaire gaat of reportage. De reden dat ik hem in de rij van 6 opneem is het feit dat er een singel van is uitgebracht.

Bij mijn weten bestaat er geen poster van deze film. Ook heb ik er geen foto's van kunnen vinden, waarmee ik niet wil zeggen dat die niet bestaan.

De volgende film in deze serie is Scarface, een korte film van Gainsbourg uit 1982.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten