Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

vrijdag 10 maart 2017

EX LIBRIS 3

Een ex libris, speciaal ontworpen voor Gerrit Frederik van der Want. Het betreft hier mogelijk de oprichter van plateelfabriek Hollandia - later Regina - in Gouda, Van Gerrit Frederik weet ik geen geboorte of sterfjaar, maar hij leefde aan het begin van de 20e eeuw, waardoor deze ex libris ook uit die periode zal dateren. De afbeelding kan ik zo snel niet associëren met een tegelfabriek. Bij mijn gegevens heb ik genoteerd 'Delft 1946'. Mogelijk een datum uit het boek waarin ik de ex libris aantrof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten