Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

vrijdag 5 juni 2015

MAGIC MARY

Vandaag een typisch exponent uit de jaren 50 en 60 (misschien ook nog net 70). Een aankleedpop met de magische naam Magic Mary.
In deze doos (20x27cm) zitten, naast een platte houten pop van Mary en een standaard om haar neer te zetten, 14 verschillende kleren.
Het leuke (en magische) is dat de kledingstukken vanzelf blijven hangen, vanwege een magneet-systeem.
Magic Mary is een produkt van Jumbo (nr.252), naar een oorspronkelijke uitgave van MB (Milton Bradley) uit 1963.

4 opmerkingen:

  1. Deze aankleedpop had ik. Begin jaren 70 ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze aankleedpop heb ik en doe ik weg. Doos is allang foetsie. Pop met 12 jurkjes en één pyjama zijn er nog. Reageren kan via nancy@wiltink.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ze ook nog met een doos met flinke gebruikers sporen en ik heb Mary Jane..dat lijkt een volwassen vrouw..ik wil ze beiden weg doen

    BeantwoordenVerwijderen