Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 20 september 2010

HANNA-BARBERA COLLECTION

Klassieke karakters uit de tekenfilms van Hanna-Barbara. Alsof ze zo uit de TV zijn gestapt. Er zijn er in totaal 13 te verzamelen, van Yogi Bear en Huckleberry Hound tot (de hier afge-beelde) Top Cat en Pixie en Dixie. De hoogte van de poppetjes varieert, maar de plateaux waar ze op staan heeft steeds een doorsnee van 5,5 cm. Bij de karakterkeuze van de serie valt vrijwel meteen op dat The Flintstones kompleet ontbreken. Er wordt nergens een jaar van uitgave vermeld.











5 opmerkingen:

  1. ik heb van deze figuren 2 dozen gekocht jaren geleden bij de SLIGRO en die waren bedoeld als kinder verrassing in een snack maaltijd ofzo.
    ik kwam er achter toen ik in een snackbar een kindermenu bestelde en zo'n figuurtje kreeg en toen vroeg waar ze vandaan kwamen.
    ik ben toen een paar dagen later naar de sligro gegaan en de 2 laatste dozen gekocht en ze waren echt heel leuk.
    mooi en goed gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verzameloord-gastheer27 november 2010 om 23:54

    Daar kan ik me alles bij voorstellen, gezien de 3 figuren die ik zelf heb. Wie weet vind ik ze ooit nog eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Interessant. Mail me even hetverzameloord@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Interessant. Mail me even hetverzameloord@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen