Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

woensdag 15 september 2010

SKOL INTERNATIONAL


Deze week op singlehoeswoensdag een reclamesingle (1969) van het al lang niet meer (in Nederland) verkochte biermerk Skol International. Aanleiding is het prachtige boek De Muzikale Verleiding van Dolf Hell en Frits Jonker, een boek over Nederlandse reclame op 45 toeren. In hun top 40 staat dit lied van Patricia Paay op nummer 30, maar zónder de hoes. Deze is kennelijk niet in het bezit van de heren, noch van het Reclame Arsenaal. Voor iedereen die hem miste hierbij de hoes. Print hem uit en voeg hem toe aan het boek.


Als extra een tweede reclamesingle van Skol (1975) uit de in het boek genoemde (mislukte) campagne met Piet Bambergen. Ik vraag me af of de campagne mislukt is, want volgens mij is Skol nog steeds een bekend merk, toch? En Skolland? Ik vind het wel een aardige woordspeling.



Het geluid staat op YouTube, maar je kunt het ook hier beluisteren.

1 opmerking:

  1. Dat boek heb ik ook gekocht, het is mooi uitgevoerd. De opnamen op de bijgevoegde cd's had ik merendeels al, omdat een goede vriend jaren terug een mooie compilatie op cd had gebrand.

    BeantwoordenVerwijderen