Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

dinsdag 12 juni 2012

KONING VOETBAL

Deze advertentie voor een spaarpot van Koning Voetbal, te verkrijgen bij Friendchips, dateert uit 1968. Ik vond hem deze week en nu kan ik hem nog plaatsen. In 1968 werd het EK voetbal voor de derde keer georganiseerd (na 1960 en 1964). Italië won de beker. Nederland haalde toen de eerste ronde niet. Ik hoop dat de geschiedenis zich niet herhaalt, zeker als je ziet tegen welke landen ze moesten spelen: Hongarije, Oost-Duitsland en Denemarken!


Ik had graag de spaarpot willen tonen in kleur, maar ik heb het ding nog nooit in het echt gezien. Wie wel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten