Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

woensdag 3 februari 2010

HAMMER

Als kind heb ik wel eens (ik denk in het geheim, Als de kat van honk is...) een Dracula-film gezien. Jaren later ben ik erachter gekomen dat dat moet hebben gegaan om een Hammer-produktie met Christopher Lee en Peter Cushing. Die versie van Dracula door Lee is voor mij (waarschijnlijk door die vroege ervaring) ook nu nog steeds DE versie van de vampier. Datzelfde geldt voor Peter Cushing als Van Helsing. Ik kan me geen betere personifikatie voorstellen.

In mijn studietijd heb ik nader met Hammer kennisgemaakt en de weinige films die in die tijd te zien waren bekeken. Met de intrede van de DVD zijn de films wat ruimer verkrijgbaar geworden en inmiddels heb ik meer dan 100 (van de 157!) produkties in huis en gezien. Een logisch gevolg is voor mij dan, om ook het postermateriaal te gaan verzamelen. Via internet en boeken. Overal stonden ze verspreid. Dat is nu afgelopen. Vanaf vandaag gaan alle posters verschijnen op een zusterblog van HET Verzameloord: Hammerposters


Het is een enorme kollektie, dus dat wordt telkens aangevuld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten