Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

woensdag 3 februari 2010

MINIMOLEN 1






























In de Minimolen was een Franse poppenanimatieserie voor kinderen uit het begin van de jaren '60. In Nederland uitgezonden in de zomer van 1967. Het staat op mijn netvlies gegraveerd. Vandaar deze bijdrage. Kleine boekjes uitgegeven door supermarkt Vivo. Helaas heb ik er maar twee. Voor de volledigheid heb ik de andere twee van het Internet geplukt. Later zal ik de inhoud van de boekjes plaatsen. Voor meer informatie over de Minimolen klik
hier of hier of hier. Kortom, voldoende informatie te vinden, helaas maar weinig afbeeldingen.

2 opmerkingen:

  1. Ach wat leuk, floris! een van mijn eerste tv herinneringen... onlangs ben ik breipatronen tegengekomen van de figuren van de minimolen oftewel the magic roundabout, en ik heb floris (dougal in het engels) gebreid! Wil je een foto ervan? dan hoor ik het graag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. verzameloord-gastheer3 augustus 2011 om 13:35

    Hoi Mootje, ik heb de foto's van Floris bekeken op je blog. Geinig zo'n breimodel. Ik heb het nog nooit gezien. Voor degene die het ook wil bekijken verwijs ik naar http://mootjesbreiavonturen.blogspot.com/. Bedankt voor je reaktie.

    BeantwoordenVerwijderen