Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

woensdag 17 februari 2010

PIN-UP VAN DE WEEK (week 7)

























Eerder deze week kwam Don Lawrence ter sprake vanwege de Trigië LP. Vandaag breng ik een zeefdruk van de tekenaar/schilder in de reeks pin-ups. De tekening is van begin jaren 80. Ik weet nog wat Don tegen me zei toen hij zijn handtekening eronder zette: "There's too much green in it!" Het origineel heeft inderdaad een wat groene zweem over zich. Foutje van de drukker. Het formaat is 40x50 en de krijgster is Roodhaar uit de Storm-strips. Don Lawrence heeft meer werk in dit genre. Daar kom in latere stadia zeker nog op terug.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben in het bezit van de ondertekende zeefdruk van Roodhaar. Heeft u enig idee van de waarde van deze zeefdruk?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verzameloord-Gastheer7 april 2013 om 15:31

    Hoi Anoniem, dit antwoord zal je wellicht niet bevallen, maar ik heb werkelijk geen idee. De plaatselijke stripwinkel kan daar heel waarschijnlijk meer over vertellen. HET Verzameloord is geen verkoopsite. Ik ben verzamelaar, geen handelaar.

    BeantwoordenVerwijderen