Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 15 februari 2010

MAN FROM U.N.C.L.E. 2



Jumbo - het bekende merk van spellenfabriek Hauseman & Hütte - bracht in de jaren '60 (later misschien ook nog wel) spellen op de markt, gebaseerd op televisieprogramma's of speelfilms. Zo ook dit spel van de Amerikaanse spionage-serie De Man From U.N.C.L.E. met in de hoofdrollen Robert Vaughn als geheimagent Napoleon Solo, David McCallum als Ilya Kuryakin en oudgediende Leo G. Carrol als hun baas Alexander Waverly. De serie (1964-1968) was mateloos populair (ook in Nederland). Jumbo lifte mee.
De doos bevat zes setjes van zeven kaarten met daarop de afbeelding van Napoleon Solo. Ilya Kuryakin, hoewel zeer populair, ontbreekt. Tevens bevinden zich in de doos 50 ronde witte fiches. Ik heb best veel Jumbo spellen, maar deze was erg moeilijk te vinden.















Voor wie de doos heeft maar geen gebruiksaanwijzing, bij deze de voorkant van het (als boekje gevouwen) vel papier, alsook de Nederlandstalige speluitleg.

2 opmerkingen:

  1. ik heb het spel ook voor een prikie gekocht ik den dat i compleet is heeft het ook verzamel waarde.groetjes ralph.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ralph, leuk dat je HET Verzameloord hebt gevonden. Tja, wat zal ik zeggen, verzamelwaarde. Je zegt zelf dat je het spel voor een prikkie kocht, nou, ik ook. Het is net wat de gek er voor geeft. Maar je hebt wel gelijk. Er zal wel een cataloguswaarde aan hangen. Ik kan me voorstellen dat het in Amerika meer waarde heeft dan in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen