Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

vrijdag 10 december 2010

FRANKENSTEIN 47: STRIPPOCKET 4/12

Deel 4 uit de strippocket-voor-volwassenen-reeks Frankenstein uit 1978. Allereerst maar weer even de basis, de Nederlandse en Italiaanse versie.

De omslagtekening bestaat ruwweg uit vier elementen, waarvan ik er twee heb kunnen traceren. De eerste is een scene uit The Bride of Frankenstein (1935) met Elsa Lanchester als de vrouwelijke variant van het monster. Het tweede element is Boris Karloff als het monster. Deze afbeelding is ook gebruikt op een van de posters voor Frankenstein uit 1931 (hier te vinden op HET Verzameloord).

Ik denk dat het monster rechts achteraan nergens op lijkt en de originele foto van de vrouw op de voorgrond lijkt me (al moet ik daar meteen bij zeggen dat ik het niet heb geprobeerd) onvindbaar.

De tekeningen in het boek zijn steeds minder overgetrokken. Slechts hier en daar is er een glimp van herkenning naar Boris Karkoff, zoals onderstaand plaatje op blz. 95.

Ook in dit boek is het tweede deel gevuld met een verhaal van Dr.Barnard: Het vervloekte toiletpoeder.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten