Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zaterdag 11 december 2010

TWIRLY GIRLIES

Een kartonnen kaart van 19,5 x 24,5 cm met 6 'swizzle-sticks'. Wat je er precies mee kunt/moet doen is mij niet helemaal duidelijk, maar volgens de aanwijzingen op de kaart is het leuk om een van deze 'dames' in het glas van een gast te plaatsen.
Waarom voor de prikkers een negerin als basis is genomen, zou ik niet weten. Wellicht bestaat er ook een variant met een ouder wordende blanke dame.

Er is geen jaartal bekend, maar gezien het logo-ontwerp zou ik zeggen ergens tweede helft van de jaren 60. Toen was zoiets misschien nog grappig. Ik denk dat ik ze met de komende Kerst maar gewoon op de kaart laat zitten, als relikwie uit een vervlogen tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten