Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

vrijdag 17 december 2010

FRANKENSTEIN 48: STRIPPOCKET 5/12

Vandaag alweer deel 5 in de Strip-voor-volwassenen-reeks Frankenstein uit 1978, met als titel: In het huis van baron Ox.
Dit is met grote voorsprong verreweg de lelijkste en meest oninteressante omslagtekening van de serie. Ik heb er geen Itali-aans origineel van, maar dat betreur ik allerminst.

De tekening bestaat slechts uit twee elementen. Ik zou niet weten waar ik het voorbeeld van de vrouw zoeken moet, maar ook het monster is in dit geval lastig. Het lijkt om Boris Karloff te gaan, maar echt een goed origineel is lastig te vinden. Ik kom niet verder dan onderstaande foto. Denk de ogen een andere kant op en het plaatje komt aardig in de buurt.























Zoals in elke pocket beslaat ook ditmaal het avontuur van Dr.Barnard (De man met het litteken) de helft van het boekje.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten