Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zaterdag 4 december 2010

SINTERKLAASLIEDJE

Kloppe kloppe kloppe klop
Wie zou daar toch wel wezen?
Kloppe kloppe kloppe klop
Wie zou daar toch wel zijn?

't is de heilige man die vragen komt
Kinderkens zijt gij altijd braaf?
Zijt gij altijd goed gehoorzaam?
Bidt gij in de kerk wel braaf?

Gaat gij graag naar school toe?
Altijd even blij?
Dan zijt gij brave kinderkens
Het uur is nu nabij...

Dit is het Sinterklaasliedje dat mijn vader altijd inzette, als alle 'standaard' liedjes gezongen waren. Ik heb geen idee waarom ik de tekst nog ken. Wie kent dit ook?
Ik zoek al jaren in Sinterklaastekstboeken, maar ben het nog nooit tegengekomen. Vanavond moest ik plotseling in een nostalgische bui er weer aan denken en het delen met de rest van de wereld. Prettige Sint voor een ieder die dit gaat vieren.

2 opmerkingen:

  1. Ik ken dit sinterklaaslied ook. Ook mijn vader zong het. Ik ken het uit mijn hoofd en heb het ook proberen over te brengen op mijn kinderen en hoop dat het ook gezongen wordt voor onze kleinkinderen, hoewel ik sterk betwijfel of dat nog enigszins overkomt. Het is erg langzaam en met antiek woordgebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het lied nog kent, maar of de volgende generatie het nog zal zingen betwijfel ik inderdaad ook. Zou het ooit ergens gepubliceerd zijn?

    BeantwoordenVerwijderen