Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

woensdag 15 februari 2012

WORDT VERVOLGD

Wordt Vervolgd was een Nederlands televisieprogramma over tekenfilms en strips, gepresenteerd en geproduceerd door Han Peekel. Het programma werd van 1983 tot 1993 uitgezonden door de AVRO, vanaf 1991 gepresenteerd door Judith de Bruijn, waarna het overging naar Kindernet. Daar werd het uitgezonden van 1994 tot 1997. In het eerste seizoen stond de tekenfilmhond Droopy centraal. In latere seizoenen kwamen regelmatig tekenfilms van Merrie Melodies en Looney Tunes voorbij. In de periode dat Wordt Vervolgd bij Kindernet te zien was, waren er meer oude tekenfilms uit de jaren dertig te zien.
Andere onderdelen in het programma waren de Strip Top 10 en de Stripquiz. Regelmatig werden er ook striptekenaars geïnterviewd. Ook werd er een poging gedaan om stripverhalen op de buis te brengen. Dit heeft men met de strip Storm van tekenaar Don Lawrence gedaan.
Vanaf 1987 was het ook mogelijk lid te worden van de Wordt Vervolgd Club voor ƒ 10,-. Men kreeg dan een clubpas waarmee men gratis naar de clubdagen kon. Ook kreeg men een gratis clubblad toegezonden. Een legendarisch geworden onderdeel van de clubdag was de imitatiewedstrijd ("Ik ben Pietje, ik ben 7 jaar en doe Donald Duck na").

De televisiesingel van vandaag is uitgebracht naar aanleiding van het succes van deze club. Tijdens de bijeenkomsten werd het uit volle borst meegezongen. Een singel kon niet uitblijven. Het lied is gecomponeerd door Kluger/Vangarde/Gerlofs (en dus niet door 'huiscomponist' Wouter Stips). Het wordt uitgevoerd door Rein Gerlofs en het grote Wordt Vervolgd Clubkoor. Uitgebracht op Salt Records (SR 667589) in 1989.

Hierbij het clublied van kant 1. (Kant 2 Asterix en Obelix zal ik jullie besparen)

2 opmerkingen:

  1. Ik ben op zoek naar de uitzending van de Clubdag van Wordt Vervolgd in Goes. Wie helpt me?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb waarschijnlijk alle clubbladuitgaven.Wat ik wil weten en nergens kan vinden is wat is de laatste uitgave eervan.Ik heb als laatste nr 7 van 1989 ,maar is dat de laatste? Ik heb ze ook te koop.Zie marktplaats.

    BeantwoordenVerwijderen