Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zaterdag 8 januari 2011

BARBIE BOEKEN

Van de pop Barbie was (en is nog steeds) bijzonder veel merchandise en speelgoed verkrijgbaar. Ook boeken en tijdschriften. Van die eerste kategorie heeft Strengholt NV in Amsterdam al in 1966 een reeks van vier boeken uitgegeven, uiteraard vertaald uit het Engels:
1. Hier is Barbie
2. Barbie en Ken
3. Barbie en haar televisie-baan
4. Bakken en braden met Barbie.
De vertalingen zijn van Mies Bouhuys.
De verhalen zijn oorspronkelijk geschreven door Cynthia Lawrence en Bette Lou Maybee (deel 1 en 2), Marianne Duest (deel 3) en Cynthia Lawrence (deel 4). De illustraties in de Nederlandse uitgaven, alsook de omslagfoto's daarvan zijn gemaakt door Frans Mettes. Hiervan als voorbeeld het schutblad van elk deel en de titelpagina van deel 3.



De boeken zijn net iets groter dan een pocket (13 x 19,5) en tellen allemaal rond de 165 pagina's. De uitgaven zijn gebonden en de banden geplastificeerd.

7 opmerkingen:

  1. Ja, die 'Bakken en braden met Barbie' had ik in de tweedehandszaak laten staan, zo stom: 50 cent. De keer daarop was-ie natuurlijk verdwenen.
    Gelukkig kan ik hier nu altijd aankloppen als ik een poppenrecept nodig heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze alle 4 en wil ze wel verkopen, wie heeft interesse?
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb hier is barbie en barbie en haar televisie baan van mijn vader gekregen en zou heel graag de andere 2 delen willen hebben, wat is de prijs ?

      Verwijderen
  3. Ik heb ze ook. Wie wilt ze kopen grtj

    BeantwoordenVerwijderen
  4. doe maar een bod. of stuur sms naar 0496664420.

    BeantwoordenVerwijderen