Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

dinsdag 1 november 2011

DE SCHAT VAN DAGOBERT




Dit spel De schat van Dagobert is een combinatie van ganzenbord en triviant, zonder doos. Ik weet niet of die bestaat. Er horen wel nog vraag en antwoordkaarten bij, maar die heb ik niet. Door op bepaalde vakjes vragen te beantwoorden uit een categorie kun je de schat bereiken en zo het spel winnen. Alle gegevens ontbreken, zelfs een Disney copyright. Het speelbord is met 70x35cm behoorlijk groot. Hieronder alle onderdelen. Weet iemand iets van een doos?



De pionnen - Mickey, Minnie, Donald, een liggende Goofy en natuurlijk Dagobert - zijn interessant (ong. 5cm hoog)




De vijf Joker-kaarten daarentegen zijn beroerd getekend en klein van formaat (3,5x4cm). Ze zaten met vijf aan elkaar, vandaar de ribbelrand rechts (scheurkant)

3 opmerkingen:

  1. Ik heb het spel. Het zit in een rode kaartenbak met Disney erop. En de bovenkant kun je open klappen en is doorzichtig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ook de doos met kaarten en speelpionnen. Heb bord heb ik niet. Heeft iemand interesse in de kaarten?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb wel het bord, 5 Mickeystickers en het reglement maar geen doos, pionnen en kaarten. Ja, ik ben dus geïnteresseerd.

    Theo Vandeplas
    050676853
    (Brugge)

    BeantwoordenVerwijderen