Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 1 november 2010

PUFNSTUF IS DOOD

Op 22 september 2010 overleed op 71 jarige leeftijd de poppenspeler Van Snowden. Eerlijk gezegd had ik nog nooit van hem gehoord, waarvoor ik me eigenlijk zou moeten schamen, want Snowden speelde Pufnstuf in de gelijknamige film uit 1970. Pufnstuf was een creatie van de broers Sid en Marty Krofft uit 1969 en een van mijn favoriete televisieseries. In Nederland is het destijds ook uitgezonden, maar nooit echt bekend geworden. De opvolger The Bugaloos werd hier bekender. Ook aan deze serie werkt Snowden mee.
Op zich is het niet gek dat ik Van Snowden nooit heb gecombineerd met zijn rol als Pufnstuf, omdat noch op publiciteitsmateriaal, noch op de soundtrackhoes, noch op de IMDB hiervan melding wordt gemaakt. Toch staat HET Verzameloord even stil bij zijn overlijden.
Voor wie Pufnstuf niet kent vond ik een aardige fan-site met veel merchandise. Wie meer wil weten over Van Snowden klikt hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten