Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 29 november 2010

RIFLEMAN

Ik heb gisteravond gekeken naar de eerste aflevering van The Rifleman, een oude western-serie met Chuck Connors (1921-1992) in de hoofdrol. Ik had nog nooit van deze serie gehoord, maar er blijken 168 afleveringen van zijn gemaakt, verdeeld over 5 seizoenen van 1958 tot 1963. Dat kun je toch beslist geen kleine serie noemen, lijkt mij.

De verhaaltjes gaan over Lucas McCain en zijn zoontje Mark, gespeeld door de op dat moment 12-jarige Johnny Crawford (1946). Lucas heeft een geweer (die uit de titel), waarmee hij net zo snel kan schieten als iemand anders met een pistool.

In Amerika zijn door uitgeverij Dell een serie boeken uitgegeven (ik weet niet of die Nederland hebben gehaald, zoals de boeken van tijdgenoten als Lassie, Bonanza, Rin Tin Tin en Flipper wel hebben gedaan), waarvan onderstaande omslag toch wel enigszins verbijsterend te noemen is.

Zou zoiets nou opzettelijk zijn gedaan of zocht men er in die tijd nog niets achter? Ik bedoel, van dubbelzinnigheid is hier toch nauwelijks sprake.

1 opmerking: