Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zondag 20 februari 2011

KERKEPAD


De serie Kerkepad is tussen 1976 en 1996 twee decennia lang te zien geweest bij de NCRV. In de serie wordt de geschiedenis belicht van Nederlandse kerken en kloosters, ondersteund met sfeerplaatjes en beelden van fraaie landschappen (en overvloedig veel muziek). Vele honderden kapellen en kerken zijn in beeld gebracht. Niet alleen is er de populaire televisieserie, ook worden er kerkegidsen uitgegeven. Ik heb zeer intensief gezocht in mijn kast, want ik heb zo'n gids gehad, maar ik kan hem niet vinden. Wel vond ik een singel in mijn platenkast met muziekfragmenten van de populaire serie. Op de singel o.a. de openingstune (Kerkepad Preludium), de slottune (Kerkepad Postludium) en de openingstune van de radio (Barrueco), alle gecomponeerd door Jan de Haan. De singel werd op verzoek van kijkers en luisteraars uitgebracht. Jaar onbekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten