Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zondag 27 februari 2011

SALVATOR MUNDI

Ik houd in beperkte mate van religieuze objecten. Lourdes boeit me. Ook afbeeldingen van (bescherm) engelen mag ik graag zien. Voor mooie beelden geldt hetzelfde. Die zie je maar weinig op de plaatsen waar ik kom. Dit beeld vond ik laatst voor niet te veel geld, maar helaas ontbreken de handen! Dat neemt niet weg dat ik het een prachtig beeld vind, gestroomlijnd in een bijna art-deco-achtige stijl. Het type beeld is een Salvator Mundi (Redder van de wereld). Wellicht weet iemand uit welke tijd dit beeld stamt of waar het oorspronkelijk voor bedoeld was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten