Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zaterdag 12 februari 2011

WOMBLES INTRO: LEADER

Ik vind het lastig om te zeggen waarom ik merchandise van de Engelse kinderserie The Wombles (1973-1975) in huis heb. Toen het op TV kwam (als het al ooit is uitgezonden op de Nederlandse televisie) was ik al te oud om er naar te kijken.


Misschien heb ik het leren kennen via de muziek van Mike Batt. Of wellicht is mijn interesse gewekt omdat het poppenanimatie betreft. Of het ekologische thema van de serie. Hier ter kennismaking eerst maar even de beginleader.


De verhalen zijn vanaf 1968 bedacht door Elisabeth Beresford. Ze gaan over de Wombles, een volkje dat woont in Wombledon en dat vuilnis verzamelt, om te recyclen naar iets nuttigs.


Er zijn 59 afleveringen (van 5 minuten) gemaakt, in drie seizoenen (1973-1975). In 1977 is er zelfs een bioskoopfilm opgenomen.


Vanaf volgende week zaterdag is er merchandise van deze cult-serie te zien op HET Verzameloord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten