Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

vrijdag 29 november 2013

BOEKOMSLAG: HOUT CONSTRUCTIELEER (1921)

Zo saai als de inhoud is van dit leerboek, zo fraai is de omslag. Mijn exemplaar betreft de 2e druk uit 1934. De eerste druk was uit 1921 en ik denk dat de omslag ook uit die tijd dateert. Zeker weten doe ik het niet want dergelijke typografie werd in de jaren '30 ook nog wel toegepast.
Tja, wat zal ik er van zeggen. Ik vind het mooi, critici vinden het vermoedelijk 'te'.. Omslag is gesigneerd met F.v.M.. Weet iemand wie dit is?

De auteur is Alph. Dirkse. Het betreft deel 17 in de serie 'De technische school' onder leiding van E. J. Rothuizen en F. Wind. Een uitgave van Oosterbaan en Lecointre in Goes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten