Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zaterdag 16 januari 2010

ANJA IN POLYGOON JOURNAAL

Een van mijn grootste collecties is op dit moment Elf Provincien, een platenlabel dat door Dureco aan het begin van de jaren '70 uitgebracht werd. Het label bevat louter Nederlandstalige muziek, waaronder bekende namen als Ben Cramer, Corry Konings en Vader Abraham. Tussen pakweg 1969 en 1975 zijn ongeveer 500 singles uitgebracht en 200 LP's. Het valt niet mee dit compleet te krijgen en eigenlijk heb ik de moed al zo'n beetje opgegeven. Toch wil ik mijn collectie delen met de wereld. Hiervoor wil ik een webstek gaan opzetten. Voorlopig zal ik mondjesmaat aparte hoezen of bijzondere artiesten op deze blog presenteren. Ik ga beginnen met mijn favoriet Anja. Haar single en LP hoezen zullen binnenkort op deze blog verschijnen. Om alvast in de stemming te komen het enige stuk film, waarop Anja te zien is. Het is een item uit een Polygoon journaal, waarin Anja een Gouden Plaat heeft ontvangen. Door een creatief persoon is het lied De laatste dans over de beelden gemonteerd. De oplettende kijker ziet dat het originele journaal item te kort was en daarom enkele keren wordt herhaald. Later zal ik ook het originele item posten. Het is helaas niet mogelijk het fragment op groot formaat hier te laten zien via YouTube. Ik voeg de link in die leidt naar de juiste plaats aldaar.

Hierbij een kleinere versie van mijn harde schijf.

1 opmerking: