Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 11 januari 2010

SINAASAPPELVERPAKKINGSPAPIERTJE

Dit is een van de objecten uit mijn kleine Disneyania collectie, waarvan ik mij oprecht afvraag of ik het wel moet bewaren. Gaat dit niet te ver? Het is een plat gestreken verpakking die vroeger om een sinaasappel zat. Volgens mij gebeurt het nooit meer tegenwoordig. Wat was eigenlijk het nut van zo'n papiertje. Als kind maakte ik er een soort voertuig van, door het papiertje over een sinaasappel te vormen als een soort jurk. Een zet aan de sinaasappel en de 'jurk' leek te zweven. Enfin, tegenwoordig kan dat dus niet meer. Deze verpakking is afkomstig uit Italië, maar ik zou er geen jaartal bij kunnen bedenken. Curieus geval!

1 opmerking:

  1. Ik wil even een reactie op dit bericht loslaten. Het gebeurt nog steeds dat er om sinaasappelen een papier wordt gedaan, vooral met het doel om te zorgen dat eventueel rotte exemplaren hun gezonde collega's niet kunnen aansteken. Ook heb ik vernomen dat er wel degelijk serieuze verzamelaars bestaan van deze verpakkingen. Ik zou het niet wegdoen als ik jou was.

    BeantwoordenVerwijderen