Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 4 januari 2010

MENS DURF TE LEVEN

Naar aanleiding van de TV Privé single eerder op deez blog, ben ik eens gaan snuffelen in mijn platenkast. Ik vond onderstaande single van Franck Pourcel,kennelijk gebruikt voor de tv-serie Mens durf te leven. De serie is zowaar terug te vinden op de IMDB, dateert uit 1962, werd geregisseerd door Thijs Chanowski (van De Fabeltjeskrant) en bevat ongeveer alle bekende kleinkunstenaars van dat moment. Producer was de bekende in 2000 overleden cabarethistoricus Wim Ibo. Verdere zoektocht leert mij dat het is een 'cabaretkroniek over kleinkunst van toen, morgen en nu'. Het is dus een reeks documentaires. Kennelijk vond men het voldoende om bestaande muziek te gebruiken voor de leader. Heel opvallend dat die dan ook nog op vinyl werd uitgebracht.
Franck Pourcel - Je n'aurai pas le temps (Fugain-Delanoe)

Bestaat toeval?? Vandaag - op het moment dat ik dit zit te typen!! - wordt een aflevering van deze serie uitgezonden op Cultura. Ik ga de herhaling opnemen en controleren of de muziek van de single inderdaad de titelmuziek is voor deze serie. U hoort nog van mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten