Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

donderdag 14 januari 2010

FRANKENSTEIN 1

Een van de onderdelen van mijn verzameling is Frankenstein. Eigenlijk precieser gezegd: Boris Karloff (1887-1969) als het monster van Frankenstein. Ik bedoel Christopher Lee speelt het monster helemaal niet slecht in de Hammer-produktie uit 1957, maar de manier waarop Boris Karloff het wezen neerzet is en blijft onovertroffen.

Karloff heeft het monster driemaal neergezet: Frankenstein (1931), Bride of Frankenstein (1935) en Son of Frankenstein (1939), alledrie in Nederland op DVD verschenen in de serie Universal Monsters.

Naast de Frankenstein films heeft Boris Karloff nog aan ongeveer 150 films en 50 TV-produkties meegewerkt. Het is mijn bedoeling om vanaf vandaag wekelijks een item uit mijn Frankenstein/Boris Karloff kollektie op deze Oase voor de verzamelaar te plaatsen. Het eerste onderdeel is een beeld dat ik ooit van een vakantie in Spanje heb meegezeuld naar Nederland. Het weegt 4 kilo, maar ik heb tot nu toe geen spijt gehad van de moeite die het heeft gekost om een dergelijk souvenir mee te nemen.


Voor meer informatie over Frankenstein kijke men hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten