Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

donderdag 7 januari 2010

TI-TA TOVENAAR: PUZZELPLANK

Zoals eerder al gezegd is het verzamelen van speelgoed gemaakt naar aanleiding van TV-series een van mijn hobbies. Zo kwam ik nog niet zo heel lang geleden deze 'plank-puzzel' tegen van de originele Ti-Ta Tovenaar serie (1972-1976).






Zonder de doos was ik hem wel eens eerder tegengekomen, maar nu vond ik hem in de originele verpakking. Dat had ik nog niet eerder gezien. De dozen om dit soort puzzels zijn sowieso bijna altijd weg.





Met 'dit soort puzzels' doel ik op de houten puzzels van Simplex. Deze waren meestal rond, maar in de jaren 70 werd de produktie daarvan te duur, zodat ze vierkant of rechthoekig van vorm werden. Op Simplex kom ik binnenkort nog terug.

1 opmerking:

  1. ik verzamel de puzzels die ik als kleutertje maakte..ik heb er al aardig wat gevonden..maar 1 werd net voor mn neus verkocht.
    t is een houten puzzeltje waar 2 geitjes opstaan..witte geitjes in het midden en er staan 2 kuikens met een grote eend en 3 zonnebloemen op.De zonnebloemen zitten aan de linkerkant.Het is een rechthoekig puzzeltje van simplex en hardstikke moeilijk te vinden.ach..nostalgie..

    BeantwoordenVerwijderen