Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

donderdag 21 januari 2010

HUCK FINN 1


Niet alleen van The Monkees verschenen 'kauwgumplaatjes' met puzzel op de achterkant. Ook de nu bijna geheel vergeten televisieserie The New Adventures of Huck Finn uit de stal van Hanna-Barbera had dergelijke plaatjes. Voor mijn gevoel waren deze plaatjes gewoon te koop in Nederland, maar mijn exemplaren hebben een Engelse tekst! Werd dit zo uitgegeven? Vonden wij dat als kinderen geen probleem? Hoe dan ook, ik had nog slechts enkele plaatjes van vroeger, tot ik ongeveer een jaar geleden (bijna) de hele serie kon kopen en dus de puzzel voor het eerst kon leggen. Ik toon hier de drie laatste plaatjes (55 voor de hele serie is voor huidige maatstaven een kleine serie). Mocht er belangstelling zijn kan ik nog meer plaatjes plaatsen. Onder heb ik geprobeerd de puzzle op de achterkant te fotograferen.
Van Huck Finn volgt meer in latere berichten. Houd HET Verzameloord in de gaten!!

Meer informatie over de serie The New Adventures of Huck Finn (o.a. een episode guide) is te vinden op deze pagina in de Engelse Wikipedia. Enkele afbeeldingen zijn te vinden op toontrackers..De Nederlandse stek Een Goed Begin geeft ook enige informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten