Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

maandag 4 januari 2010

TV PRIVE

Een van de dingen die ik leuk vind om tegen te komen op rommel-markten en in kringloopwinkels, is materiaal uit TV-series. Oud of nieuw, zolang me het maar enigszins aanspreekt. Dat wil zeggen: Ik moet de serie sowieso kennen en de beelden moeten een bepaalde 'betekenis' voor mij hebben. Het moet bovenal 'gezellig' zijn. Wat precies die gezelligheid inhoudt en welke 'betekenis' iets moet hebben is moeilijk uit te leggen. Dat is erg persoonlijk en kan van dag tot dag anders zijn.


Een van de dingen binnen die TV kollektie is uiteraard de muziek en dan met name LP's en singles. Zo kwam ik vlak voor oudjaar onderstaande single tegen.



Dit is het beginthema van programma TV-privé door Henk van der Meyden (door sommige vroeger gekscherend Henk te Vermijden genoemd). Deze single - dus ook de TV show - stamt uit 1975. De muziek is al in 1968 geschreven door Jacques Loussier voor de film Tu seras terriblement gentille. maar de muziek heeft een nieuw (lees: Nederlands) jasje gekregen en dat maakt dat het item ekstra leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten